Categories
KALENDAR
October 2014
M T W T F S S
« Sep    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Like this

Follow me

Share This

Hanya Ku Minta

Semoga Allah memberi kesihatan, umur yang panjang,kekuatan iman dan murah rezeki kepada penulis rahsiataman.com

Posts Tagged ‘haiwan landskap’

PENGHUNI TAMAN

Penghuni taman atau pengunjung taman…..

Sumber photo dari Eddy

KUCINGKU

KUCING

kucing

    Kucing binatang peliharaan yang jinak, manja dan come. Penjagaannya juga mudah. Sesetengah orang tidak suka kucing kerana geli. Tapi bagi i sangat suka pada kucing. i suka belai kucing. Bosan-bosan balik kerja boleh gak main-main dengan kucing di taman.

Pengalaman pertama membela kucing, i bela pada  bulan 6,2007 , Itupun dapat percuma daripada Cikgu Rahim, Masa tu i tak de anak lagi, jadi i ambil kucing ni buat teman bini i. I namakan kucing itu come. kerana come betul ekor dia panjang dan tegak. Tapi apakan daya umurnya tak panjang dia pergi buat selama-lamanya pada 23 November 2008, Jatuh longkang yang dalam.Jiran aku pi tanam dia.

Selepas Hari Raya Aidiladha 2008, 16 Disember 2008, i pergi tolong mak i runtuhkan pelamin pengantin di Parit Hj Napis, Bagan Serai. Masa tengah nak runtuh pelamin terjumpa dua ekor anak kucing yang come, satu hitam satu putih, agak i baru berumur seminggu, so i rasa berkenan sangat ngan kucing ni. I ambil keputusan untuk membela kucing ini. Harap-harap mak kucing tu tak marah……i akan bela anaknya sebaik mungkin..

I namakan anak kucing ni Tam dan Tih sebabnya satu hitam satu putih. Nanti bila dia orang besar boleh main dengan anak i Faiz.

 kucing hitam

TAM

kucing putih

TIH

   I letakkan kedua-dua anak kucing ni dalam kotak komputer……Hari pertama berada di rumah i, dia orang masih kenyang lagi….masuk hari kedua mereka lapar, ini buat i pening sebab tidak tahu hendak bagi makan apa kerana kucing ni masih kecil lagi, menyusu maknya…i beli susu cair bagi dia orang makan mengunakan picagari beli di farmasi RM1.00.

picagari

Picagari (Syringe)

    Susah betul nak bagi makan kucing guna picagari ni….I pun pergi cari pula botol kat kedai bayi, cari botol yang kecil dan puting yang kecil…

botol

Botol susu

Nasib i baik botol kecil tu ada kat kedai bayi tu….I beli dengan harga RM7.90. Maka i pun menyusu le anak kucing ni dengan botol ni…nyot-nyot kucing tu hisap…..

susu

Catatan: Tih dah jadi arwah pada 21hb Disember 2008..kecian akibat sejuk kot atau sakit perut…

 

RAHSIA TAMAN UNDIAN
LIMAU
Daun limau yang digunakan untuk membuat tomyam?
RAHSIATAMAN SAHABAT
Sokongan daripada anda semua amat diperlukan dengan menekan butang like. Sokongan ini dapat meningkatkan motivasi saya untuk terus menulis mengenai rahsia taman dan semua bidang ilmu landskap. Agar kita dapat berkongsi bersama tentang ilmu ini.
RAHSIA TAMAN SAHABAT ' LIKE'
PELAWAT
057579
Visit Today : 68
Visit Yesterday : 143
This Month : 2275
This Year : 26001
Total Visit : 57579
Hits Today : 124
Total Hits : 173964
Who's Online : 1
plugins by Bali Web Design
POPULAR